21 april 2017

Rondom... lapjes, restjes en scraps!


Lapjes, restjes, scraps,... het maakt niet uit hoe je het wil noemen. Kleine stukjes stof, gekregen, geruild of overgebleven van een vorige quilt, of soms een klein stukje geknipt uit een groter lapje. Ze vliegen hier in het rond (soms letterlijk als er weer een Monster mee aan de wandel gaat) en allemaal krijgen ze een plaatsje in mijn Carousel quilt.

Fabric, leftover pieces, scraps,... it doesn't really matter how you call them. Small pieces of fabric I received as a gift, swapped, leftover from another quilt or sometimes a small piece cut from a larger fabric. They're flying around the room (sometimes litterally, because one of the Monsters grabs it to play with it) and they all get a place in my Carousel quilt.


En dat gaat maar door. Rond en rond, lapje per lapje, net zolang tot er een groot 'blok' is ontstaan.

It goes on and on. Round and round, piece by piece, they form a large 'block'.


'Blok' staat tussen aanhalingstekens, omdat het een quilt'blok' is, maar vierkant zijn die grote cirkels tot nu toe allesbehalve ;o)

I used quotes for the word 'block', because it is a quilt 'block' but for now it is all but square! ;o)


De lapjes voor het zesde blok liggen klaar, die heb ik dit weekend geknipt. Daar heb ik een avondje voor vrijgemaakt, want het is best wat werk: er moeten meer dan 60 gekleurde stukjes stof getekend en uitgeknipt worden. Elk stukje uit een ander lapje.

The pieces for the 6th block are cut this weekend. I planned an evening to do this, because it's quite a lot of work: over 60 pieces of  colored fabric have to be drawn and cut. Each piece from a different fabric.


Natuurlijk kon ik het niet laten er al wat aan elkaar te zetten. Zoveel stoffen die ik mooi vind, die herinneringen oproepen, dat kriebelt om er meteen mee aan de slag te gaan. Lapjes waarvan ik nog goed weet waarin ze gebruikt zijn of waar ik ze gekocht heb, een paar Lelijke Lapjes, gewoon omdat ze zo leuk zijn om te gebruiken, maar ook lapjes die me verrassen. Oeps, had ik die ook? Of misschien nog erger: ik heb er een aantal twee keer!
Overkomt jou dat ook? Of wil dat zeggen dat ik echt Te Veel lapjes heb? :o/

Of course, I couldn't resist to sew some pieces already. So many fabrics I love and which recall memories: in which quilt(s) I used them, in which shop they were bought, a couple of Ugly Fabrics, just because they're so much fun to use, but also fabrics that surprise me. Oops, did I buy that? Or maybe worse: I found some doubles!
Does that happen to you too? Or do I have Too Many Fabrics? :o/


Te veel of niet teveel... ik ga er nog een paar aan elkaar zetten. Fijne dag!

Too many or not... I'm going to sew some more. Have a nice day!

7 opmerkingen:

Unknown zei

Lapjes kiezen... een zeer herkenbaar "probleem"... eerst alles uit de kast halen, dan je door een berg lapjes heenwerken... oef, eindelijk is alles gekozen... dan de berg(die toch niet kleiner geworden is) terug wegwerken:) Maar het resultaat-vol van herinneringen- mag vast gezien worden! Nog veel aan-elkaar-zet-plezier! Groetjes, Martine

Anoniem zei

Wat een genot om naar al die lapjes te kijken en zo kleurig. Succes er verder mee. groetjes Wilma

Dientje zei

Heerlijk grabbelen tussen de lapjes. En dan heb je de goede en probeert iets. Ja en die monsters die soms ook een lapje willen hebben, verstoren soms het werk. Maar ze mogen blijven. Wat heerlijk om van die ondeugende huisdieren te hebben. Goed weekend. Dientje

Ann zei

En vol ongeduld wachten tot het patroon uit komt! :-)
Amuseer je met het spelen met de lapjes!
Groetjes,
Ann

Ineke zei

Wat heerlijk om zo lapjes uit te zoeken.
Fijn weekend

Ellie's Quiltplace zei

@ Martine: dat is zo, hoeveel stof je ook gebruikt, het lijkt niet te slinken ;o)

@ Wilma: dankjewel! Het is een 'ongeordend zootje' zeg ik wel eens voor de grap. Gewoon willekeurig bij elkaar gepakt. Maar dat zorgt ervoor dat het niet saai wordt.

@ Dini: de Monsters slepen werkelijk alles door het huis: ze nemen iets in hun mondje en sjouwen er dan mee van kamer naar kamer en van boven naar beneden, LOL! Ook klimmen ze in de wasmand en 'vangen' ze de was. Dat kan dus best dat je ineens in een heel andere kamer een t-shirt vindt, of een sok. Dat geldt soms ook voor de quiltlapjes :o)

@ Ineke: Het is zo leuk om onverwachte combinaties te maken. Stoffen die ik in eerste instantie niet bij elkaar zou plaatsen gaan toch goed samen!

Ellie's Quiltplace zei

@ Ann: dankjewel! Ja, nog even geduld ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...