15 mei 2016

Van tekeningen op de schoolbanken en 'n kriebelboekje...


Na de beurs in Keulen heb ik niet veel meer aan mijn Past & Present Star Quilt gewerkt. Ik had het veel te druk met winkels bezoeken en quilten aan mijn Switch! Hoog tijd dus, om weer eens met de sterren aan de slag te gaan!

After the fair in Cologne, I haven't spend any time working on my Past & Present Star Quilt since I was too busy visiting shops and quilting my Switch! Time to bring in some change! 


De top was eigenlijk nog niet klaar, in Keulen (klik en klik). Het zou wel gekund hebben, want alle stoffen uit onze collectie zaten er in, maar ik wil hem graag nog wat groter maken. Maar... niet in hetzelfde tempo als dat Mams en ik het eerste deel hebben gemaakt ;o)

The top wasn't actually finished when in Cologne (click and click). It could be, and it did show all the fabrics from our collection, but I wanted to make it be a bit bigger. But... not at the same pace as Mams and I had made this part ;o)


In de tussentijd zet ik ook nog wat ideeën voor nieuwe quilts en stoffen op papier. Ik heb altijd al graag getekend en ondanks dat ik doorheen de tijd veel hobby's heb gehad en aan veel van die hobby's ook weer de brui heb gegeven, ben ik altijd wel blijven tekenen en heb ik vanalles 'versierd' met mijn gekriebel.

In the meanwhile, I'm scribbling down some ideas for new quilts and fabrics. I've loved drawing eversince I was a kid and eventhough I abandoned many hobbies while growing up, I never stopped drawing and I decorated many things with my 'designs'. 


Nu we het toch daarover hebben: mijn excuses aan de schoonmaaksters van de Universiteit Antwerpen. Zij hebben nog altijd nachtmerries van het schoonmaken van "Aula R.011", waar ik met mijn potlood veel van de schoolbanken heb opgeleukt met bloemen, grappige Napoleons (ik heb geschiedenis gestudeerd) en nog veel meer... ;o)

Talking about that: my apologies to the cleaning ladies at the University of Antwerp. I guess they still have nightmares of cleaning the "Aula R.011" where me and my pencil decorated many school desks with flowers, funny Napoleons (I studied history) and much more... ;o)


Nu heb ik altijd mijn 'kriebelboekje' bij de hand. Het staat bomvol ideeën. Soms goede, soms minder goede. Een aantal van de goede zijn in onze eerste stoffencollectie verwerkt. Zo anders weer dan in potlood, maar zo mooi op stof. Vind je ook niet?

Fijne dag!

Now, I always keep my 'scribble book' near. It's full of ideas, some good, some not so good. Several of the good ones ended up in our first fabric collection. Don't they look beautiful on fabric? 

Have a nice day!


6 opmerkingen:

Dientje zei

Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar jouw stoffen. Mooi. Fris en antieke uitstraling.
Dat gekriebel ken ik, lekker allerlei vormen aan elkaar knoeien en soms is het iets. Maar verder gaat het niet. Ik kan me wel voorstellen dat daar een stofprint uitkomt.
Fijne zondag met alle projecten. Gr. Dientje

Elizabeth zei

De Past & Present Star Quilt wordt nog groter?!!!!
Ben heel benieuwd wat dat gaat worden!
Veel plezier.
liefs vanuit Nederland,
Elizabeth

Truus zei

Dat gekriebel en overal op tekenen herken ik wel. Mijn agenda en schoolboeken staan er vol mee.
Leuk dat jouw kriebels nu omgezet zijn in stofprintjes.
Gezellige Pinksterdagen
groetjes, Truus uit Drenthe

Unknown zei

vindt je stoffen erg mooi .Mooi dat je zoveel mooie krabbeltjes maakt .
Groetjes Christiane

Ineke zei

Je talenten uiten is het allerbeste wat je kunt doen en als je dan ook nog leuke stoffen mee laat bedrukken, kunnen wij er allemaal van genieten. Proficiat, je hebt weer een stap in je kunstenaarsloopbaan genomen!
Liefs, Ineke

10 zei

Super hoe je de "kriebels" kunt omzetten in je stofjes en ontwerpen!
't Moet een fijn gevoel zijn om je tekeningetjes dan in stofjes te zien verschijnen. Nog veel succes met al je projecten!!! Groetjes, Martine

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...