15 oktober 2014

Edingen...


Dit jaar ben ik voor de eerste keer naar de Tentoonstelling geweest van het Belgische Quiltersgilde. Dit vindt plaats in Edingen - Enghien in het Frans - een stadje in de Waalse provincie Henegouwen. Hoewel het ver weg klinkt was het voor mij maar 1.5 uur rijden. Best te doen dus!

This year, for the first time, I was able to go to the Belgian Quilter's Guild Quilt Exhibition in Edingen. Edingen - Enghien in French - is a small town in the province of Hainout, in Wallonia and although it sounds far away, it's actually only a 1.5 hour drive from here.


De tentoonstelling werd gehouden in het kasteel en de stallen, een wondermooie locatie! Door deze deur kwam je in het 'modernere deel' van de tentoonstelling. Niet wat ik persoonlijk zou maken, maar wel altijd heel leuk om te zien. Ik ben altijd blij dat we niet allemaal dezelfde dingen maken en dat we elkaar met elk onze eigen creativiteit blijven inspireren.

The exhibition took place in the castle and stables, a wonderful place for this event! Through this door, one entered the 'modern part' of the exhibition, not what I would choose to make, but lovely to see. Luckily we all have our own preferences and we don't all make the same things. This way, we keep inspiring each other!


De tentoonstelling was echt de moeite en deze keer ben ik eens niet vergeten om foto's te maken :o)
Hier een selectie van wat er allemaal te zien was:

I very much enjoyed the exhibition and for one time I didn't forget to make pictures :o) Here's an impression;




De quilts hieronder zijn allemaal gemaakt met dezelfde blokken, telkens op een andere manier neergelegd. Zo krijg je allemaal totaal verschillende quilts. Heel leuk om ze zo bij elkaar te zien hangen!

These quilts were all made from the same blocks. They're placed in different directions and make completely different quilts. Lovely to see them hanging here together!






En kijk! Dit vond ik de mooiste, LOL ;o)

And look! This one was my favorite, LOL ;o)



Nog even een overzichtsfoto van (een deel van) de tentoonstelling. De leden van het Belgische gilde hadden hun best gedaan, met zoveel mooie quilts.

Just an overview of the exhibition. The Begian members of the Guild had been busy, making so many beautiful quilts. 


O, en natuurlijk waren er ook winkeltjes! Ik heb me sterk gehouden: ik heb maar één Fat Quarter gekocht :o)

Fijne dag!

Oh, and of course there were shops too! I was strong: I bought only one Fat Quarter ;o)

Have a nice day!

7 opmerkingen:

Judith zei

Prachtig, dank je voor je fotos

Truus zei

Leuk om een quilt te zien die jullie bedacht hebben zoals Winter in blogland.Wat een mooie locatie voor een quilttentoonstelling.Altijd leuk om een tentoonstelling te bezoeken en weer ideeen opdoen.
Binnenkort zal ik je enkele quiltwinkels in het 'Noorden' doorgeven.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Prachtige foto's van de tentoonstelling, dank je wel dat wij het mogen bewonderen op je blog! En wat een prachtige locatie!

Liefs, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Judith: graag gedaan ;o) Het was in het echt nog mooier, dan kun je alles meer in detail bekijken.

@ Truus: dankjewel! Ik ken er wel een aantal in het Noorden, maar ik kom er niet dagelijks ;o)
Ik heb al veel te veel inspiratie opgedaan de laatste tijd. Nu nog tjid om alles ook effectief te maken!
O trouwens, er liggen zaadje te drogen, van de hibiscus ;o)

@ Ineke: het was er ontzettend mooi. Een heel groot park en dan het kasteel en alle bijgebouwen. Ook binnen in het kasteel was het heel mooi, met stoffen behangetjes en prachtige vloeren.

Veertje zei

Maar 1 fat quarter? Wauw, dat lukt mij niet op een tentoonstelling. De tentoonstelling ziet er mooi uit.

quiltlodge gerda zei

Heerlijk hè zo'n dagje! Prachtige quilts en locatie.
Groetjes

Ellie's Quiltplace zei

@ Veertje: goed he! Er was nog veel meer moois hoor, maar ik heb al zoveel voorraad liggen...

@ Gerda: echt genieten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...