6 augustus 2013

De Molenfeesten, een rondje door het dorp en iets quilterigs...


Afgelopen zondag vonden in ons dorp de Molenfeesten plaats. Het is een jaarlijks evenement, met een kleine markt, allerlei versnaperingen en traditionele spelletjes, allemaal gesitueerd op het veld naast de oude molen.

Last Sunday, the 'Molenfeesten' were organised in our little village. It's a yearly event, with an outdoor market, drink stands and traditional games, all located at the field near the old windmill.
 

Dit jaar is de molen ingepakt in plastic, want hij wordt gerenoveerd. Ze hadden gehoopt dat hij klaar zou zijn voor het weekend, maar er moet nog veel aan gebeuren. Dus kijken we al uit naar volgend jaar, als hij zijn wieken trots kan laten ronddraaien.  

This year, the windmill was wrapped in plastic, because they're busy renovating it. They had hoped it would be finished by this weekend, but there's still a lot of work to be done. So we look forward to next year, when it can proudly swing its sails in the wind.


Naast de markt, was er ook een wandelzoektocht door het dorp. Ik denk dat we de vragen redelijk goed hebben kunnen beantwoorden en we hebben weer wat bijgeleerd over ons dorp. De Singel, rond de kerk, is bouwkundig erfgoed. Zoals deze mooie huizen, de schuur en de oude Latijnse school, dat later een jeneverstokerij werd.

Besides the market, there was also a walk through the village. I think we did quite well answering the questions they gave us, and we learned a little bit more about our town. The center of the village, the 'Singel' around the church is protected as architectural heritage. Like these lovely houses, the barn and the old Latin School which later became a jenever distillery.






Na een drankje en een babbel met een aantal buren gingen we weer naar huis. Onderweg kwamen we langs de kleine paardjes. Twee daarvan waren vorige week ontsnapt uit hun wei. Ze huppelden blij de kleine brug over, recht onze straat in. Het duurde best nog lang voor ze terug gevangen waren, want die nieuwe vrijheid, dat vonden ze wel wat ;o)  

After a drink and a chat with some of our neighbours, we went home again. On our way, we passed the little horses. Two of them escaped from their field last week. They went across the small bridge right into our street, happily capering around. It took quite some time before they got them back, because they weren't willing to give up there recently gained freedom ;o)


Terug thuis, ging ik met een quiltwerkje aan de slag. Eerst wat steekjes gedaan aan de piramidequilt (daarover later meer) en ook de eerste blokken van de Charm Pack quilt doorgequilt. Ik vind het patroon zo mooi, met die boogjes. Ik twijfelde nog even of ik ook in de sashings zou quilten, maar ik denk dat het quiltwerk in de blokken voldoende is. Ik wil niet dat de aandacht daarvan af wordt geleid.

Back home, I grabbed my patchwork. I worked on the pyramid quilt (more about that later) and I quilted the first blocks of the Charm Pack quilt. I love the design, it looks so beautiful. I was in doubt whether to quilt the sashings as well, but I think quilting the blocks will suffice. I don't want to draw the attention away from the quilted pattern in the blocks.


Zo, dat was het voor nu. Er wordt vandaag wat minder warm weer verwacht (toch niet meer boven de 25 graden). Ik hou van de zomer, maar ik heb toch liever aangename dan hele warme temperaturen ;o) Fijne dag!  

Well, that's it for now. They're expecting a less warm day (at least temperatures will stay below 25 degrees). I love Summer, but I prefer agreable instead of hot weather ;o) Have a nice day!


6 opmerkingen:

AnitaS zei

Jullie wonen in een heel mooi dorp. Mooi quiltwerk. Heerlijk dat het wat minder warm is.

Anoniem zei

Mooi is het bij jullie in het dorp en leuk zo'n dorpsfeest.
Dat vind ik nou altijd het lastigste-een goed passend quiltmotief zoeken.Heb net een wiegedekentje gemaakt en heb daar hartjes in gequilt.
Succes met quilten en gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Wat gezellig, zo'n dorpsfeest, langzaam aan raak je zo ingeburgerd.
Foei toch, wat een paardjes, zomaar ontsnappen, maar ze zien er zo lief uit. Leuk quilt-patroon!!!
Groetjes, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Anita: ik ben het helemaal met je eens, zowel over de warmte als over het dorp.
Ik sprak laatst mensen en die mevrouw zei me, naar aanleiding van onze verhuis vanuit een ander dorp, dat ze zich niet kon voorstellen dat ze ooit ergens anders zou wonen. Ik heb haar geantwoord dat ik me dat nu ook niet meer zou kunnen voorstellen ;o)

@ Truus: hartjes doen het altijd goed als quiltmotief! Na de Shades (zitten er behoorlijk wat in!) had ik even zin in iets anders, maar er wordt dan ook menig boek doorgespit voor ik iets heb gevonden dat naar mijn zin is.

@ Ineke: in ons dorp kent iedereen iedereen en dat is best leuk. Zo leren wij ook snel nieuwe mensen kennen. Geheimen, dat kun je hier wel niet hebben ;o)
Nu staat dat paardje daar verlegen tegen die boom, maar o wat een plezier hadden ze toen ze hier over straat renden!

Guusje, zei

Wat een mooie foto's van een mooi dorp en mooi quiltwerk.

Ellie's Quiltplace zei

@ Guusje: dankjewel :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...